
2 Courses
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
Περιγραφή σεμιναρίου
Η σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα και οι ξαφνικές αλλαγές με την εισαγωγή της εξ αποστάσεως σύγχρονης και ασύγχρονης διδασκαλίας δημιούργησαν νέα δεδομένα και προκλήσεις για τους εκπαιδευτικούς, προέβαλαν νέες ανάγκες, άλλαξαν και επαναπροσδιόρισαν τους μαθησιακούς στόχους της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού αλλάζει, αφού καλείται να γίνει ο ενορχηστρωτής της μαθησιακής διαδικασίας, ο δημιουργός του ψηφιακού υλικού και ο καθοδηγητής του μαθητή στη προσπάθεια του για ανακάλυψη της γνώσης.
Στο πλαίσιο αυτό, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αναπτύσσουν δεξιότητες ώστε να καθίστανται ικανοί να διαχειρίζονται την πληροφορία και να επιλύουν πολύπλοκα προβλήματα, να εργάζονται σε ομάδες και να επικοινωνούν με αποτελεσματικότητα, να είναι εφευρετικοί και δημιουργικοί και να αξιοποιούν την χρήση της τεχνολογίας και να καθοδηγούν τους μαθητές τους πώς να μαθαίνουν (Partnership for 21st Century Skills, 2009).
Γι’ αυτό το λόγο, οι σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν να αποτελέσουν εξαιρετικά εργαλεία για έναν εκπαιδευτικό, ώστε το μάθημά του να γίνει πιο ενδιαφέρον, αποτελεσματικότερο και διαδραστικό.
Σκοπός επιμόρφωσης
Στο σεμινάριο επιδιώκουμε την εισαγωγή των εκπαιδευόμενων στην παιδαγωγική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην καθημερινή διδακτική πράξη.
Συγκεκριμένα, θα επικεντρωθούμε στον τρόπο χρήσης και αξιοποίησης συγκεκριμένων λογισμικών προβάλλοντας καλές πρακτικές για τη διδασκαλία, προτάσεις με δραστηριότητες, φύλλα εργασίας για τους μαθητές και παραδείγματα για αξιολόγηση και ανατροφοδότηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ειδικότερα, θα παρουσιαστούν web 2.0 εργαλεία για τη δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού καθώς και διδακτικές προτάσεις για την αξιοποίησή τους στην σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
Περιγραφή Σεμιναρίου
Στο σεμινάριο επιδιώκουμε την εισαγωγή των εκπαιδευόμενων στην παιδαγωγική αξιοποίηση του κουίζ στην καθημερινή διδακτική πράξη και την διαδικτυακή διδασκαλία.
Οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να μάθουν για την παιδαγωγική αξία της παιχνιδοποίησης στη μάθηση και να γνωρίσουν τη θεωρία Gamebased learning. Θα παρουσιαστούν αναλυτικά τα λογισμικά Quizziz, Kahoot, Quizlet και Quizalize μέσω βιντεομαθημάτων.
Ειδικότερα, θα επικεντρωθούμε στον τρόπο χρήσης των συγκεκριμένων ψηφιακών εργαλείων προβάλλοντας καλές πρακτικές αξιοποίησης του κουίζ στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων.
Στόχος σεμιναρίου
Στο τέλος του σεμιναρίου, οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να δημιουργούν τα δικά τους κουίζ για όλα τα γνωστικά αντικείμενα. Συγκεκριμένα, θα είναι σε θέση δημιουργούν το δικό τους υλικό και θα γνωρίζουν πώς να αξιοποιούν τα κουίζ στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Μέσα από την αξιοποίηση των κουίζ θα μπορούν να αξιολογούν τους μαθητές τους, να παρακολουθούν, να ελέγχουν την πρόοδό τους και να λαμβάνουν άμεση ανατροφοδότηση.
Τι περιλαμβάνει
Η Παιδαγωγική θεωρία “ Game based learning”
Σχέδιο διδασκαλίας με τα εργαλεία Quizziz, Kahoot, Quizlet, Quizalize.
Βίντεoμαθήματα με την αναλυτική χρήση του κάθε εργαλείου κουίζ.
Ε-book με αναλυτικές περιγραφές, παραδείγματα και οδηγίες αξιοποίησης των εργαλείων κουίζ.